Перейти до основного вмісту

Урок 1.1

Die Bekanntschaft. Die Familie. Der Beruf.
Знайомство. Сім'я. Професія.

Лексика



Спершу познайомимось з новими словами з теми! 
Німецькі слова бувають трьох родів - жіночий, чоловічий та середній. Визначити рід можна за допомогою означеного артикля: der (чоловічий), die (жіночий), das (середній). Артикль die вживається також для множини. Часто рід німецького слова не збігається з родом слова в українській мові, тому запам'ятовувати слова потрібно одразу з артиклем. У майбутньому це нам дуже стане в пригоді під час вивчення відмінків та прикметників. Отже, вміємо визначати рід іменника за артиклем:

Der Vater - батько (чоловічий рід)

Die Mutter - мама (жіночий рід)
Das Buch  - книжка (середній рід)

Це невеличкий вступ перед тим, як ви відкриєте перший стос слів. Про неозначений артикль, а також словникові форми слів поговоримо наступного разу.
А зараз переходимо безпосередньо до перших 30-ти слів: оберіть зручний режим перегляду/вивчення слів в правому нижньому кутку екрану, читайте, повторюйте вголос та запам'ятовуйте слова! Детальніше про роботу з сервісом Quizlet дивіться тут.

У цьому уроці вчимося знайомитись, вітатись, прощатись та говорити про професію. Наступні вирази допоможуть правильно привітатись:


Begrüßung (Привітання)
Guten Tag! Доброго дня!
Guten Morgen! Доброго ранку!
Hallo! Привіт!
А ось так можна попрощатися:
Abschied (Прощання)
Auf Wiedersehen! До побачення!
Tschüs! Бувай!
Bis bald! До скорого!


Найголовніше в знайомстві – сказати, як тебе звати, а також спитати ім'я свого співрозмовника. Німецькою це звучить так:

Wie heißt du? Як тебе звуть?
Wie heißen Sie? Як Вас звуть?
Wie heißt er/sie? Як звуть його/її?
Відповідати потрібно таким чином:

1 особа однини 3 особа однини
Ich heiße Michael. Er heißt Michael.
Мене звуть Міхаель. Його звуть Міхаель.
Ich heiße Monika. Sie heißt Monika.
Мене звуть Моніка. Її звуть Моніка.
Відома формула ввічливості "дуже приємно" перекладається як sehr angenehm.
Таким чином, на прикладі кількох речень ми знайомимось одразу з кількома граматичними явищами:
1) Особові займенники

Personalpronomen (Особові займенники)
Singular (Однина) Plural (Множина)
ich я wir ми
du ти ihr ви
er він sie вони
sie вона Sie Ви
(ввічлива
форма)
es вона
2) Закінчення дієслів (власне, дієслова heißen, що приймає не зовсім стандартні форми закінчень завдяки літері ß) у теперішньому часі (Präsens)

heißen (Präsens)
ich heiße wir heißen
du heißt ihr heißt
er heißt sie heißen
sie heißt Sie heißen
es heißt
Як бачимо, особові форми дієслова (я звуся, ти звешся...) утворюються від неозначеної форми (інфінітиву), що в німецькій мові має закінчення -en та відповідає на питання "що робити?" (heißen – називатися, lesen – читати і т.п.).Відкидаючи -en ми отримаємо основу, до якої додаються особові закінчення теперішнього часу (виділені в таблиці жовтим).
Різниця у відмінюванні дієслова heißen та звичайних дієслів полягає в тому, що типове закінчення другої особі однини (du) -st зливається з коренем "heiß": heiß + st = heißt (du heißt). Про відмінювання дієслів ще говоритимемо детальніше в наступних уроках.
Наразі варто звернути увагу на те, що в побудові запитання німецькою мовою дієслово стоїть на другому місці: Wie heißt du?
Те ж саме відбувається в простому розповідному реченні. Запам'ятаємо:


ПРАВИЛО
У німецькому простому розповідному та запитальному реченні дієслово стоїть на другому місці.
Наприклад:
Ich heiße Nina.  Мене звуть Ніна.
Wie heißt du?  Як тебе звуть?
Am Abend lese ich das Buch.  Ввечері я читаю книгу.

Вправи до уроку 1.1

1. Прочитайте та перекладіть простий діалог:
 Guten Tag! Wie heißen Sie?
 Guten Tag! Ich heiße Robert. Und Sie?
 Ich heiße Milana.
 Sehr angenehm. Bis bald!
 Tschüs!
2. Поставте дієслово heißen в правильну форму в наступних реченнях.

Вставте дієслово heißen в правильній формі.
Поставте дієслово "heißen" в правильну форму в реченнях.

Hallo! Ich Martin. Meine Mutter Diana. Mein Vater Albert. Und wie Sie? Wie Ihre Eltern?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Урок 1.2: Вправа 1.2.1

Вправа 1.2.1 Поставте дієслова в дужках в форму теперішнього часу. Натисніть "Перевірити", щоб побачити, чи правильно виконано завдання. Натиснувши на кнопку "[?]", можна отримати підказку (закінчення дієслова або правильну кореневу голосну). Зауважте, що використання підказок знижує підсумковий бал за виконання вправи. Ich (heißen) [?] Rudolf. Er (lesen) [?] das Buch. Die Mutter (schreiben) [?] einen Brief. Wir (machen) [?] eine Reise. Die Lehrerin (arbeiten) [?] . Die Freunde (fahren) [?] nach Deutschland. Ihr (laufen) [?] sehr schnell. Katja (fahren) [?] nach Italien. Der Vater (laufen) [?] zu dem Kind. Die Kinder (zeichnen) [?] gern.  ПЕРЕВІРИТИ   OK  Повернутись до Уроку 1.2

Урок 1.3: Вправа 1.3.1

Sein im Präsens 1 Sein im Präsens 1 Поставте дієслово sein у форму теперішнього часу. Wir Schüler. Er Lehrer von Beruf. Michael Direktor. Sie Mechaniker? - Nein, ich Ingenieur. Wir fleißig und hilfsbereit. ihr aus Deutschland? Robert hier.  ПЕРЕВІРИТИ   OK  Повернутись до уроку 1.3

Урок 1.2: Вправа 1.2.2

Вправа 1.2.2 Поставте дієслова в дужках у форму теперішнього часу. Натисніть "Перевірити", щоб побачити, чи правильно виконано завдання. Натиснувши на кнопку "[?]", можна отримати підказку (закінчення дієслова або правильну кореневу голосну). Зауважте, що використання підказок знижує підсумковий бал за виконання вправи. Wie (heißen) [?] du? Woher (kommen) [?] Sie? Wo (arbeiten) [?] er? Wieviel (kosten) [?] es? Warum (lesen) [?] du dieses Buch? Wohin (gehen) [?] ihr? Wohin (fahren) [?] die Mutter?  ПЕРЕВІРИТИ   OK  Повернутись до Уроку 1.2