Перейти до основного вмісту

Урок 1.2

Минулого разу ми познайомились з особовими закінченнями дієслів теперішнього часу (Präsens) на прикладі heißen (зватися). Продовжимо цю тему.
У німецькій мові дієслова діляться на дві групи: слабкі (правильні) та сильні (неправильні). Слабкі дієслова завжди відмінюються за правилом. Пригадаємо:
- від інфінітиву (machen, arbeiten) відкидаємо -en та додаємо особові закінчення:

machen (робити)
ich mache wir machen
du machst ihr macht
er, sie, es macht sie, Sie machen
Інші дієслова такого типу - це, наприклад, arbeiten (працювати), zeichnen (малювати) і т.д.
Під час відмінювання сильних дієслів часто відбувається зміна кореневої голосної, наприклад в словах lesen (читати), fahren (їхати), sprechen (говорити), laufen (бігти). Виглядає це таким чином:

Зміна голосної e>ie e>i a>ä au>äu
Однина ich
du
er, sie, es
lese
liest
liest
spreche
sprichst
spricht
fahre
fährst
fährt
laufe
läufst
läuft
Множина wir
ihr
sie, Sie
lesen
lest
lesen
sprechen
sprecht
sprechen
fahren
fahrt
fahren
laufen
lauft
laufen
Цей факт ясно вказує на одне: такі винятки потрібно вивчати напам'ять.

via GIPHY
Втім, є і гарна новина: для початку цілком вистачить базових дієслів, наведених у попередній таблиці.
via GIPHY
Виконаємо вправу на це правило.
Перейти до вправи 1.2.1
Для того, щоб поставити запитання німецькою мовою, потрібно почати з дієслова, наприклад: Fährst du nach Deutschland? - Ти їдеш до Німеччини? У деяких запитаннях використовуються питальні слова, тож, важливо будете подати їх в окремій таблиці:
Питальні дієслова (Fragewörter)
Was? Що?
Wer? (Wen? Wem?) Хто? (Кого? Кому?)
Wo? Де?
Wohin? Куди?
Wann? Коли?
Wie? Як?
Woher? Звідки?
Warum? Чому?
Wessen? Чий?
Wieviel? Скільки?
Welcher? (Welche (ж.р.), welches (с.р.)) Який?
Виконаємо вправу на вживання дієслів в Präsens з питальними дієловами. Перейти до вправи 1.2.2

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Урок 1.2: Вправа 1.2.1

Вправа 1.2.1 Поставте дієслова в дужках в форму теперішнього часу. Натисніть "Перевірити", щоб побачити, чи правильно виконано завдання. Натиснувши на кнопку "[?]", можна отримати підказку (закінчення дієслова або правильну кореневу голосну). Зауважте, що використання підказок знижує підсумковий бал за виконання вправи. Ich (heißen) [?] Rudolf. Er (lesen) [?] das Buch. Die Mutter (schreiben) [?] einen Brief. Wir (machen) [?] eine Reise. Die Lehrerin (arbeiten) [?] . Die Freunde (fahren) [?] nach Deutschland. Ihr (laufen) [?] sehr schnell. Katja (fahren) [?] nach Italien. Der Vater (laufen) [?] zu dem Kind. Die Kinder (zeichnen) [?] gern.  ПЕРЕВІРИТИ   OK  Повернутись до Уроку 1.2

Урок 1.3: Вправа 1.3.1

Sein im Präsens 1 Sein im Präsens 1 Поставте дієслово sein у форму теперішнього часу. Wir Schüler. Er Lehrer von Beruf. Michael Direktor. Sie Mechaniker? - Nein, ich Ingenieur. Wir fleißig und hilfsbereit. ihr aus Deutschland? Robert hier.  ПЕРЕВІРИТИ   OK  Повернутись до уроку 1.3

Урок 1.2: Вправа 1.2.2

Вправа 1.2.2 Поставте дієслова в дужках у форму теперішнього часу. Натисніть "Перевірити", щоб побачити, чи правильно виконано завдання. Натиснувши на кнопку "[?]", можна отримати підказку (закінчення дієслова або правильну кореневу голосну). Зауважте, що використання підказок знижує підсумковий бал за виконання вправи. Wie (heißen) [?] du? Woher (kommen) [?] Sie? Wo (arbeiten) [?] er? Wieviel (kosten) [?] es? Warum (lesen) [?] du dieses Buch? Wohin (gehen) [?] ihr? Wohin (fahren) [?] die Mutter?  ПЕРЕВІРИТИ   OK  Повернутись до Уроку 1.2